Regulamin
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług w zakresie wybranego Pakietu przez Kancelarię, tj. Spółkę Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych. Miodek i Partnerzy z siedzibą w Gliwicach (44 – 100), przy ul Joachima Lelewela 3/2 wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000793409, REGON: 383795445, NIP: 6312686453, na rzecz Klienta.
- Klientem jest osoba fizyczna nieprowadząca jednoosobowej działalności gospodarczej, osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarcza, spółka osobowa lub spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
- Usługi świadczone są w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa polskiego.
§ 2. Definicje.
Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
- Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin świadczenia usług w zakresie wybranego Pakietu;
- Pakiecie – należy przez to rozumieć wybrany przez Klienta zakres usług świadczonych na jego rzecz odpłatnie przez Kancelarię;
- Formularzu – należy przez to rozumieć elektroniczną deklarację, przy pomocy której Klient dokonuje zamówienia wybranego Pakietu oraz składa jednostronne oświadczenie woli do przestrzegania zasad i warunków określonych w Pakiecie oraz w niniejszym Regulaminie;
- Umowie – należy przez to rozumieć 12 miesięczny okres, przez który Kancelaria zobowiązuje się odpłatnie świadczyć na rzecz Klienta usługi w zakresie wybranego Pakietu, z wyłączeniem Pakietów na usługi jednorazowe;
- Okresie abonamentowym – należy przez to rozumieć miesięczny okres rozliczeniowy świadczenia usług w zakresie wybranego Pakietu;
- Opłacie abonamentowej (lub abonament) – należy przez to rozumieć uiszczana przez Klienta z góry miesięczna opłata z tytułu świadczenia usługi zgodnie z wybranym Pakietem;
- Koncie – należy przez to rozumieć indywidualne konto Klienta.
§ 3. Rodzaje i zakres Pakietów.
- Kancelaria świadczy odpłatnie na rzecz Klientów usługi w zakresie wybranego Pakietu, z pominięciem usług wyłączonych z danego Pakietu.
- Aktualna oferta Pakietów stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Świadczenie usług może nastąpić jedynie w zakresie wynikającym z wybranego Pakietu. W przypadku, kiedy zakres usług wykracza poza zakres wynikający z Pakietu, Kancelaria może przedstawić Klientowi ofertę usługi prawniczej na warunkach ogólnych. W takim wypadku postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają zastosowania, a Świadczenie usług następuje na podstawie odrębnej umowy zawartej z Klientem.
- Pomoc prawna świadczona przez Kancelarię w zakresie wybranego Pakietu dotyczyć może wyłącznie czynności i zdarzeń prawnych powstałych po zawarciu Umowy.
- W przypadku, gdy Umowa ulegnie rozwiązaniu lub wygaśnięciu w trakcie prowadzenia sprawy przez Kancelarię na rzecz Klienta, wszelkie czynności podejmowane przez Kancelarię począwszy od dnia następującego po dniu rozwiązania Umowy podejmowane są wyłącznie na zasadach ustalonych pomiędzy Klientem i Kancelarię. W takim wypadku nie znajdują zastosowania postanowienia Umowy ani niniejszego Regulaminu.
- Koszty sądowe, opłaty sądowe, opłaty skarbowe, wpisy, koszty notarialne, koszty korespondencji (w tym znaczki pocztowe, koszt przesyłki kurierskiej), itp. związane z lub wynikające ze sprawy ponosi Klient. Kancelaria, w zakresie prowadzonych przez nią spraw Klienta informuje go o wymaganych opłatach. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za wynik lub przebieg sprawy lub postępowania, jeżeli Klient nie uiścił wymaganej opłaty w terminie. Koszty korespondencji Klient zwraca Kancelarii na podstawie faktury wystawionej przez Kancelarię.
- Realizacja usługi następuje w ciągu 48 godzin, z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt, od wpływu zapytania i przekazania przez Klienta wszystkich niezbędnych informacji lub w innym terminie uzgodnionym z Klientem. W sprawach skomplikowanych lub wymagających analizy bądź przedstawienia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów termin ten może ulec przedłużeniu, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany.
- Kancelaria prowadząc sprawę po przekazaniu jej zapytania:
- zapoznaje się z zapytaniem i ewentualnie kontaktuje się z Klientem telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej w celu wyjaśnienia szczegółów sprawy
- udziela porady prawnej w formie elektronicznej, chyba że uzgodniona z Klientem będzie inna forma.
- Kancelaria jest uprawniona odmówić udzielenia porady prawnej i zajęcia się sprawą Klienta, jeżeli:
- zapytanie wykracza poza zakres wynikający z Umowy;
- zapytanie dotyczy stanu faktycznego lub prawnego powstałego przed okresem obowiązywania Umowy;
- zapytanie nie dotyczy Klienta bezpośrednio;
- istnieje konflikt interesów lub istnieje prawdopodobieństwo naruszenia zasad etyki zawodu adwokata lub radcy prawnego;
- naruszałoby to zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje,
- udzielenie porady prawnej nie jest możliwe z przyczyn dotyczących Klienta,
- zachodzi uzasadnione podejrzenie nadużycia usługi ze strony Klienta.
§ 4. Warunki techniczne korzystania z Konta Klienta.
- Dostęp do wszystkich usług możliwy jest z dowolnego komputera posiadającego połączenie z siecią Internet.
- Warunkiem skorzystania z Konta jest zakup Pakietu oraz postępowanie zgodnie z instrukcją otrzymaną przez Klienta na adres poczty elektronicznej podany w Formularzu.
- Login Klienta stanowi jego unikalną nazwę umożliwiającą identyfikację na stronie.
- Hasło Użytkownika Klienta jest przyporządkowane do jego loginu i stanowi dodatkowe zabezpieczenie danych przed dostępem osób niepowołanych.
- Kancelaria nie ponosi żadnej odpowiedzialności w razie ujawnienia przez Klienta Hasła lub Loginu osobom trzecim.
§ 5. Zawarcie umowy świadczenia usług.
- Zawarcie Umowy następuje z chwilą łącznego spełnienia następujących warunków:
- złożenia zamówienia na wybrany Pakiet i akceptacji Regulaminu;
- dokonania płatności za wybrany Pakiet na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz zgodnie ze specyfikacją usługi określonej w Pakiecie.
- Aby zapewnić prawidłowe rozliczenia pomiędzy Klientem a Kancelarią, Klient obowiązany jest podczas wypełniania Formularza podać zgodne z prawdą dane: imię i nazwisko (nazwę), adres (ulicę, numer, kod, miejscowość), PESEL lub numer KRS, NIP, REGON, adres poczty elektronicznej (e-mail), numer telefonu.
§ 6. Płatności.
- Z tytułu świadczenia usług w zakresie wybranego Pakietu Klient obowiązany jest do uiszczania opłat abonamentowych należnych za świadczony Pakiet, na warunkach określonych w nim oraz w niniejszym Regulaminie, z zastrzeżeniem ust. 8.
- Klient ma prawo zmienić Pakiet w czasie trwania aktualnego okresu abonamentowego wyłącznie w przypadku zmiany Pakietu na Pakiet, za który przewidziana jest wyższa opłata abonamentowa.
- Zmiana Pakietu na Pakiet niższy, za który przewidziana jest niższa opłata abonamentowa jest możliwa po zakończeniu bieżącego okresu abonamentowego i obowiązuje od końca aktywnego okresu Pakietu wyższego lub od dnia płatności w zależności od tego, która data jest korzystniejsza dla Klienta.
- Opłaty abonamentowe uiszczane są z góry miesięcznie do 10 (dziesiątego) dnia miesiąca kalendarzowego rozpoczynającego dany miesiąc kalendarzowy. Kancelaria wystawia faktury VAT z tytułu wpłaconych opłat abonamentowych. Faktury VAT przesyłane są w formie elektronicznej (PDF) na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w Formularzu. W przypadku zmiany adresu poczty elektronicznej, Klient jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia o tym fakcie Kancelarii. W przypadku braku powiadomienia uznaję się, że Klient nadal korzysta z adresu poczty elektronicznej podanego w Formularzu.
- Faktura VAT w postaci papierowej będzie wystawiona oraz dostarczona za pomocą poczty tylko na wyraźne życzenie Klienta wyrażone w formie pisemnej przesłane na adres Kancelarii. W przypadku wyboru faktury VAT w postaci papierowej, do każdej faktury VAT zostanie doliczona dodatkowo opłata w wysokości 10 zł netto.
- Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o ochronie niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną opartych lub polegających na dostępie warunkowym (Dz. U. 2002 r., nr 126, poz. 1068 z późn. zm.) Kancelaria rozpocznie świadczenie usługi w zakresie wybranego Pakietu po jego opłaceniu przez Klienta na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Usługa świadczona jest w okresach abonamentowych. W przypadku nieuiszczenia opłaty abonenckiej lub zalegania z płatnością z tytułu świadczonych usług, Kancelaria ma prawo odmówić dalszego świadczenia usługi w zakresie wybranego Pakietu do momentu uiszczenia przez Klienta całości należności wraz z odsetkami za zwłokę w transakcjach handlowych.
- W przypadku Pakietów na usługi jednorazowe, w ramach których Klient jest zobowiązany do wniesienia opłaty jednorazowo przy składaniu zamówienia stosuje się jedynie postanowienia ust. 5-6.
§ 7. Płatności cykliczne.
- Klient, na etapie składania zamówienia może wyrazić zgodę na cykliczne, automatyczne obciążanie jego karty płatniczej kwotą miesięcznej opłaty abonamentowej bez każdorazowego akceptowania transakcji płatniczej. Zgoda obowiązuje wyłącznie dla Umowy, której dotyczy zamówienie i nie dotyczy innych Umów zawartych z Kancelarią.
- Zgoda może zostać cofnięta poprzez złożenie odpowiedniej dyspozycji w Kancelarii w drodze jednoznacznego, podpisanego oświadczenia wysłanego:
- tradycyjną pocztą na adres Kancelarii lub
- pocztą elektroniczną na adres podany na stronie internetowej Kancelarii.
- Oświadczenie o odwołaniu zgody na cykliczne obciążanie karty płatniczej kwotą miesięcznej opłaty
abonamentowej stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu.
§ 8. Wynagrodzenie dodatkowe.
- Klient, w przypadku wykorzystania przewidzianych w danym Pakiecie godzin pomocy prawnej zobowiązuje się do uiszczenia na rzecz Kancelarii dodatkowego wynagrodzenia za każdą kolejną godzinę pomocy prawnej zgodnie z przyznanym w danym Pakiecie rabatem.
- Stawka wynagrodzenia godzinowego wynosi 150,00 zł netto i rozliczana jest z dokładnością do 30 minut.
- Przed przystąpieniem do realizacji usługi – w przypadku wykorzystania godzin zawartych w Pakiecie lub stwierdzenia, że wymagany nakład pracy będzie większy niż posiadana przez Klienta ilość godzin do wykorzystania w Pakiecie – Kancelaria przedstawia do akceptacji wstępną wycenę usługi.
- W przypadku naliczenia dodatkowego wynagrodzenia Kancelaria na koniec miesiąca kalendarzowego przedkłada Klientowi zestawienie zrealizowanych dla niego czynności wraz z ilością przeznaczonych na ich wykonanie godzin pomocy prawnej.
- Wynagrodzenie dodatkowe płatne jest w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Klienta faktury VAT przelewem na rachunek bankowy wskazany w niej.
§ 9. Wynagrodzenie z tytułu zastępstwa procesowego.
- Klient zgodnie z warunkami posiadanego Pakietu może zlecić Kancelarii zastępstwo procesowe w sprawach windykacyjnych, za które uważa się sprawy o zapłatę, w których przedstawione przez Klienta dokumenty nie budzą wątpliwości co do wartości i wymagalności roszczenia, a przyczyną skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego jest uchylanie się przez Dłużnika od obowiązku zapłaty.
- Wynagrodzenie z tytułu zastępstwa procesowego płatne będzie w wysokości 100% stawki minimalnej określonej w przepisach obowiązujących w dacie zlecenia sprawy lub też w wysokości
wynagrodzenia zasądzonego przez Sąd w postępowaniu sądowym i płatne będzie w ten sposób, że:- Wynagrodzenia z tytułu zastępstwa procesowego płatne jest w ten sposób, że:
- 50% w terminie 30 dni od dnia zlecenia sprawy,
- 50% w terminie 30 dni po zakończeniu postępowania przed Sądem I Instancji.
- Wynagrodzenie z tytułu postępowania przed Sądem II Instancji oraz w postępowaniu egzekucyjnym płatne w przypadku konieczności prowadzenia takiego postepowania, w terminie 30 dni od dnia jego prawomocnego zakończenia.
- Wynagrodzenia z tytułu zastępstwa procesowego płatne jest w ten sposób, że:
- W sprawach szczególnie skomplikowanych lub mających szczególne znaczenie dla Klienta strony mogą w umowie przewidzieć odrębne zasady prowadzenia sprawy i wynagradzania.
- Klient zobowiązany jest do odebrania akt postępowania sadowego w terminie roku od dnia zakończenia sprawy. Po tym okresie Kancelaria będzie przechowywała jedynie orzeczenia sądów oraz postanowienia kończące postępowanie egzekucyjne. Za kolejne lata przechowywania akt sprawy naliczana będzie dodatkowa opłata w wysokości 50,00 zł netto płatna z góry za każdy kolejny rok.
- W przypadku wygaśnięcia umowy w zakresie wybranego Pakietu Kancelaria zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia pełnomocnictwa i zakończenia prowadzenia sprawy sądowej.
- Klient może również zlecić Kancelarii prowadzenie innych spraw niż wymienione w ust. 1, przy czym usługi takie podlegają osobnej wycenie i świadczone są na podstawie osobnej umowy.
§ 10. Przedłużenie okresu abonamentowego.
- Przed końcem Umowy Kancelaria poinformuje Klienta za pomocą poczty elektronicznej o upływie Umowy oraz o wysokości opłat za przedłużenie okresu świadczenia usługi na kolejny okres. Przedłużenie Umowy jest równoznaczne z zamówieniem Pakietu na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz po cenie jaka obowiązuje w dniu przedłużenia Umowy.
- Klient dokonuje przedłużenia Umowy poprzez dokonanie wpłaty na rachunek bankowy wskazany przez Kancelarię tytułem świadczenia usługi w zakresie wybranego Pakietu, na kolejny okres Umowy.
- Klient dokonując wpłaty tytułem utrzymania Pakietu na kolejny okres Umowy oświadcza, że zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu świadczenia Pakietu.
- W przypadku, gdy opłata została uiszczona po zakończeniu poprzedniego okresu Umowy kolejny okres Umowy liczony jest od dnia uiszczenia opłaty abonamentowej na poczet kolejnego okresu
Umowy. - Brak wpłaty na rachunku bankowym Kancelarii tytułem świadczenia usługi w zakresie wybranego Pakietu w kolejnym okresie Umowy skutkować będzie zablokowaniem dostępu do usługi oraz usług dodatkowych związanych z Pakietem.
- W takim przypadku wszystkie dane Klienta będą przechowywane przez Kancelarię przez 5 lat kalendarzowych poczynając od następnego dnia po dacie wygaśnięcia umowy.
- W tym czasie Klient może w dowolnym momencie aktywować ponownie Pakiet przez opłacenie abonamentu.
§ 11. Odpowiedzialność.
W związku ze świadczonymi na rzecz Klienta usługami Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności z
tytułu:
- trwałej albo czasowej niemożliwości świadczenia usługi oraz z tytułu nienależytego świadczenia usługi z przyczyn niezależnych od Kancelarii, w tym na skutek wystąpienia siły wyższej;
- skutków nieprawidłowego wykorzystania świadczonej usługi w zakresie wybranego Pakietu;
- skutków naruszenia przez Klienta postanowień umowy o świadczenie usługi;
- skutków wykorzystania pobranych przez Klienta z sieci Internet informacji oraz oprogramowania ani za ich treść, jeżeli nie pochodzą one od Kancelarii;
- skutków udostępnienia przez Klienta jakichkolwiek treści osobom trzecim przy wykorzystaniu usługi w zakresie wybranego Pakietu;
- skutków wykorzystania informacji autoryzujących dostęp do Konta klienta przez osoby trzecie, jeżeli osoby te weszły w posiadanie tych informacji na skutek ich ujawnienia przez Klienta albo na skutek niedostatecznego zabezpieczenia informacji przez Klienta przed dostępem takich osób.
§ 12. Dane Klienta i ich ochrona.
- Wszelkie dane Klienta gromadzone i przetwarzane są przez Kancelarię w celu prawidłowego oraz zgodnego z Regulaminem świadczenia usług w ramach wybranego Pakietu, w tym w szczególności, w zakresie właściwego wystawiania faktur VAT, realizacji przelewów, prawidłowego wypełniania deklaracji Formularza oraz w celu rozliczeń Kancelarii z Klientem za świadczenie Pakiet usług w ramach wybranego Pakietu.
- Kancelaria podejmuje wszelkie niezbędne środki do ochrony danych osobowych Klienta, jego firmy i wszelkich innych danych wprowadzanych do systemu informatycznego online.
- Kancelaria nie odpowiada za treść danych wprowadzanych przez Klienta.
§ 13. Okres obowiązywania umowy i jej rozwiązanie.
- Umowa o świadczenie usługi w zakresie wybranego Pakietu, z wyłączeniem Pakietów na usługi jednorazowe, zawierana jest na okres 12 miesięcy.
- Przedłużenie okresu Umowy skutkuje przedłużeniem jej bez konieczności składania odrębnych oświadczeń woli przez Strony.
- Umowa o świadczenie usługi ulega rozwiązaniu na skutek:
- nieprzedłużenia okresu Umowy tej usługi zgodnie z postanowieniami Regulaminu;
- śmierci Klienta;
- ustania bytu prawnego Klienta.
- Kancelaria uprawniona będzie do rozwiązania umowy o świadczenie danej usługi w zakresie wybranego Pakietu w przypadku, gdy:
- Klient istotnie naruszy postanowienia niniejszego Regulaminu;
- Klient będzie korzystał z Pakietu niezgodnie z jego przeznaczeniem lub określonymi parametrami;
- Klient będzie działał na szkodę Kancelarii, innych klientów Kancelarii lub użytkowników sieci Internet.
- Przed rozwiązaniem umowy Kancelaria wezwie Klienta do zaprzestania naruszeń wyznaczając mu termin nie krótszy niż 14 dni na zaniechanie tych naruszeń. Wezwanie pod rygorem nieważności musi zostać złożone na piśmie.
- Rozwiązanie umowy wymaga zachowania formy pisemnej.
§ 14. Postępowanie reklamacyjne.
- W związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przez Kancelarię usługi (Pakietu) Klient może złożyć reklamację.
- Reklamacja powinna zawierać:
- wskazanie Klienta w sposób umożliwiający jego identyfikację;
- wskazanie nazwy usługi (Pakietu), której reklamacja dotyczy;
- przedmiot reklamacji;
- okoliczności uzasadniające reklamację;
- wskazanie żądania;
- jeśli Klient chce, aby korespondencja Kancelarii w sprawie reklamacji była wysyłana do niego na inny adres e-mail niż wskazany w Formularzu – wyraźne żądanie by rozstrzygnięcie reklamacji wraz z uzasadnieniem lub inne informacje związane z reklamacją były przesyłane na inny adres email oraz wskazanie tego adresu.
- Reklamacja powinna zostać wysłana pisemnie na adres Kancelarii wskazany w Regulaminie lub w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazany przez Kancelarię jako adres do kontaktu.
- W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera elementów określonych w ust. 2, Klient zostanie wezwany do uzupełnienia braków reklamacji.
- Z zastrzeżeniem zdania drugiego, reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania przez Kancelarię. Reklamacja złożona przez Klienta będącego Konsumentem zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania przez Kancelarię. Okresu uzupełnienia reklamacji przez Klienta nie wlicza się do terminu jej rozpatrzenia.
- Rozstrzygnięcie reklamacji wraz z uzasadnieniem lub inne informacje związane z reklamacją będą przesyłane Klientowi na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w Formularzu lub na adres wskazany przez Klienta w reklamacji.
§ 15. Postanowienia Końcowe.
- Regulamin niniejszy obowiązuje od dnia 15 lipca 2019 r.
- Kancelaria zachowuje prawo do zmiany, w każdym czasie, treści niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany będą zamieszczane na stronie Kancelarii oraz w systemie informatycznym online i będą wchodzić w życie z dniem ich publikacji. Zmiany nie mogą spowodować zmiany zakresu Pakietu wybranego przez Klienta.
- Klient będący Konsumentem jest uprawniony do odstąpienia od Umowy na zasadach opisanych w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta oraz w załączniku nr 2 i 3 do Regulaminu.
- O zmianie Regulaminu Kancelaria każdorazowo poinformuje Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej. Korzystanie przez Klienta z usług w zakresie wybranego Pakietu po wprowadzeniu zmian Regulaminu oznacza ich akceptację.
- Wszelkie spory powstałe na tle realizacji zawartej umowy rozstrzygnę będą przed sądem właściwym według siedziby Kancelarii.
- Klient zobowiązany jest do informowania Kancelarii o wszelkich zmianach danych teleadresowych koniecznych do wystawiania rachunków, faktur i doręczeń oraz zmianach kontaktowego adresu poczty elektronicznej pod rygorem skutków doręczenia pism lub wiadomości e-mail wysyłanych na adresy niezaktualizowane.
Załączniki do regulaminu
